I LOVE MALAYSIA

http://namewee.blogspot.com/



>> click to download the song (.mp3) 5.20MB
>> click to download the song (.aac) 3.05MB
>> click to download negarakuku_low.3gp 4.88MB NEW
>> click to download negarakuku_high.3gp 9.20MB NEW

Get involved in supporting namewee. Simply save this song in your mobile phone and spread the news to those Ah Pek in coffee house, your mom in the kitchen, your father in the office, your girlfriend on her bed, your neighbor you don't know who is it all the while, anyone you meet. To Chinese, discuss with your Malay & Tamil friends; to Malays who support, help your friends to understand namewee.

WHY you need to place this song in your mobile phone? I think you know the answer very well, because Malaysia's broadband internet penetration rate now is only 1-7.6%! Which means there are still loooooooots of Malaysian out there haven't heard of this song before, so get involved NOW! You know what you can do with your Bluetooth now ;)

p/s: The songs & videos are properties of namewee 黃明志.
p/p/s: To students, TURN OFF YOUR MOBILE when in class ;)

Updated 17-08-2007
Negarakuku video clips for mobile phone (.3gp) open for download! Both low & high resolution versions are uploaded, download the low resolution version if you are using a dailup (tmnet 1515 etc.) service for faster download. The quality is ok, so dont worry you won't see namewee's close-up :) Enjoy! (And also, keep in mind that these videos are also namewee's properties)

sponsorship

Friday, August 17, 2007

An Inconvenient Truth

I can understand why namewee apologies, and I think that WE who love namewee SHOULD understand him for making this decision UNDER PRESSURE. I believe that he sincerely apologies for hurting some Malaysians feel offended by his work.

KENYATAAN MEMINTA MAAF OLEH WONG MENG CHEE ATAU NAMEWEE

Saya, Wee Meng Chee atau juga dikenali sebagai “Namewee” telah mendapat tahu daripada berbagai pihak bahawa lagu Negaraku yang saya gubal dan dinyanyikan di dalam rentak rap di laman Youtube telah mencetsukan kontroversi.

2. Ekoran daripada kontroversi yang timbul ini, maka saya ingin memberi penjelasan dan memohon maaf secara terbuka kepada semua rakyat Malaysia yang merasa terhina dan tersinggung akibat daripada perbuatan saya yang terlanjur ini.

3. Saya ingin menegaskan dan menafikan sekeras-kerasnya laporan sesetengah media yang mendakwa bahawa tujuan saya mengubal lagu Negaraku ini adalah untuk sengaja mengaibkan negara dan mempersendakan agama Islam. Sebagai rakyat Malaysia, saya memahami sensitiviti setiap bangsa dan agama di dalam negara ini. Oleh itu, saya tidak berniat sama sekali untuk mencela nama baik negara serta menghina agama mana-mana jua bangsa yang ada di negara Malaysia. Saya juga tidak mempunyai motif untuk meniupkan sentiment anti Kerajaan dan membakar api perkauman melalui gubahan lirik lagu Negaraku tersebut. Sama seperti rakyat negara Malasyia yang lain, saya berikrar untuk taat setia kepada raja dan negara ini seperti kata pepatah di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung”. Di bumi Malaysialah saya membesar dan mendapat peluang yang secukupnya bagi menimba ilmu pengetahuan dan diberi kebebasan sepenuhnya untuk memperkembangkan bakat seni saya. Oleh itu, saya rasa bangga menjadi rakyat Malaysia dan taat setia saya kepada Negara tidak pernah luntur meskipun pada ketika ini saya sedang mengikuti pengajian di Taiwan. Adalah menjadi harapan saya untuk pulang berbakti kepada tanah air selepas menamatkan pengajian kelak.

4. Kontroversi ini telah memberikan pengajaran yang amat berharga kepada saya di dalam soal semangat nasionalisme dan hubungan antara etnik. Demi menamatkan kontroversi ini, saya telah mengeluarkan MTV ini dari blog saya dan saya ingin merayu kepada blogger yang lain supaya berhenti mengedarkan MTV Negaraku ciptaan saya di dalam laman internet. Saya juga ingin menyeru kepada semua pihak supaya berhenti memberikan komen yang berbau perkauman di dalam laman blog berkenaan dengan isu ini.

5. Akhir kata, saya dengan ini secara jujur dan ikhlas hati menyusun sepuluh jari memohon di atas keterlanjuran saya.
The inconvenient truth is Prime Minister said the law would still have to take its course as namewee could be charged under the National Anthem Act 1968 with disrespecting and lowering the prestige of the Negaraku.

More inconvenient truths are...
BUKTI PERTAMA – Malaysia BUKAN 50 tahun. Hari Malaysia BUKAN 31 Ogos. Projek Malaysia bermula pada 16 September 1963. Sila google untuk kesahihan fakta ini. Jika TIDAK percaya sila pergi tanya Mat Sabah atau Minah Serawak. Dua wilayah ini memasuki Malaysia pada 16 September 1963 BUKAN 31 Ogos 1957.

BUKTI KEDUA - Tuntutan MERDEKA adalah projek dan tuntutan Persatuan Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM). Merdeka BUKAN projek United Malay National Organisations. Projek United Malay Organisations ialah – HIDUP Melayu. ( macamlah Tanah Melayu tak ada oksigen)

BUKTI KE TIGA - Kemerdekaan di capai tanpa tumpah darah. BOHONG. Penyokong dan anggota Parti Komunis Malaya, PKMM, Angakatan Pemuda Insaf (API), Angkatan Wanita Sedar ( AWAS), Hisbul Muslimin, Malayan Democratic Union adalah di antara ribuan anak bangsa yang telah mengangkat senjata melawan penjajah British.

BUKTI KE EMPAT – Lagu Negara-ku bukan lagu hasil ciptaan warga Tanah Melayu. Lagu ini adalah ciptaan penyair dan komposer Perancis yang bernama Pierre Jean Berager yang lahir pada kurun ke 19. Beliau yang menulis muzik lagu Memula Moon a.k.a Negara-ku.

BUKTI KE LIMA - Warna bendera Malaysia yang wujud hari ini tidak ada sangkut paut dengan budaya dan asas bumi ini. Bendera yang ada pada hari ini adalah ciplakkan dari bendera Amerika Syarikat. Bendera Langkasuka tamadun Melayu di Lembah Bujang ialah Merah Putih. Warna merah putih ini berkibar sebagai bendera negara Indonesia, Singapura dan di pakai oleh United Malay National Organisations sendiri.
Here I give you the last inconvenient truth which is inconvenient to some of THEM out there, we shall follow the patriotic spirit & hold tight with our right for freedom to speech. No one can control our way of expressing patriot and the way we celebrate Merdaka! Don't let THEM control us.

The maxim 'hear no EVIL, speak no EVIL, see no EVIL, do no EVIL'
非禮勿視, 非禮勿聽,非禮勿言, 非禮勿動
does not mean not to be involve at all, but 'hear no THEM, speak no THEM, see no THEM, do no THEM'! We should always follow the Truth. Thus, I call you to...
Hear the TRUTH,
Speak the TRUTH,
See the TRUTH,
Do the TRUTH'
Download the Negarakuku song and spread it out NOW. Don't forget to discuss with your friends, as this is the way we understand our own prejudice and help others know more about ourselves, our life, culture, and ethnic. You can get some readings about prejudice here.

We have took 50 years to understand ONE TRUTH: Others just don't understand us!

Malays don't understand Tamils,
Malays don't understand Chinese.

Chinese don't understand Malays,
Chinese don't understand Tamils.

Tamils don't understand Chinese,
Tamils don't understand Malays.

And Kadazan, Iban, many many more...
We just don't understand.

W-H-Y?

You can get your answer by simply discussing with your friend.

No comments:

Recent Comments

sponsorship