I LOVE MALAYSIA

http://namewee.blogspot.com/



>> click to download the song (.mp3) 5.20MB
>> click to download the song (.aac) 3.05MB
>> click to download negarakuku_low.3gp 4.88MB NEW
>> click to download negarakuku_high.3gp 9.20MB NEW

Get involved in supporting namewee. Simply save this song in your mobile phone and spread the news to those Ah Pek in coffee house, your mom in the kitchen, your father in the office, your girlfriend on her bed, your neighbor you don't know who is it all the while, anyone you meet. To Chinese, discuss with your Malay & Tamil friends; to Malays who support, help your friends to understand namewee.

WHY you need to place this song in your mobile phone? I think you know the answer very well, because Malaysia's broadband internet penetration rate now is only 1-7.6%! Which means there are still loooooooots of Malaysian out there haven't heard of this song before, so get involved NOW! You know what you can do with your Bluetooth now ;)

p/s: The songs & videos are properties of namewee 黃明志.
p/p/s: To students, TURN OFF YOUR MOBILE when in class ;)

Updated 17-08-2007
Negarakuku video clips for mobile phone (.3gp) open for download! Both low & high resolution versions are uploaded, download the low resolution version if you are using a dailup (tmnet 1515 etc.) service for faster download. The quality is ok, so dont worry you won't see namewee's close-up :) Enjoy! (And also, keep in mind that these videos are also namewee's properties)

sponsorship

Friday, August 10, 2007

一組織投報Negarakuku煽動

政府應禠奪黃明志公民權:一組織投報Negarakuku煽動

【本刊記者撰述】一個稱為“社會青年研究機構”的非政府組織,今天向吉隆玻金馬路警局投報留台學生黃明志製作的《我愛我的國家Negarakuku》影片侮辱國歌及煽動種族情緒;這個組織甚至說,政府應該禠奪黃明志的公民權。
現年24歲的黃明志畢業于柔佛州麻坡中化中學,目前在臺灣銘傳大學大眾傳播學院深造;他上個月在youtube網站上載題為“2007年馬來西亞觀光年主題曲”--《我愛我的國家Negarakuku》的短片,經馬來文《大都會日報》(Harian Metro)週二報導後,如今已成為馬來文媒體炒作的新聞議題。
社會青年研究機構(Institut Kajian Asas Kemasyarakatan)執行主任阿茲旺丁說,無論黃明志是學生或其他身分,也不管他是不是純粹抱著貪玩的心態,只要污辱國歌就應受到嚴厲處罰,包括禠奪其公民權。

“不對付,其他人有樣學樣”
他說:“如果不嚴厲對付侮辱國歌的人,其他人將有樣學樣。”
阿茲旺丁在報案後對記者說,《我愛我的國家Negarakuku》已經引發莫大爭議,但迄今仍未有人報案,因此該組織決定率先報案,以讓警方調查。
他說,雖然黃明志身在國外,但他是馬來西亞公民,就得遵守公民責任,不能污辱國歌;他認為,黃明志改編國歌並非愛國表現,而且歌詞煸動種族情緒及誣賴警隊。
黃明志昨天發表一份六點聲明,指《大都會日報》“主觀”的報導造成不諳中文的讀者群曲解其作品《我愛我的國家Negarakuku》的含義,因而有人在其部落格揚言放火燒屋,甚至殺害他本人。

文化、藝術及文物部長萊益斯雅丁(Rais Yatim)限他在國慶後公開道歉,否則將報案;黃明志今天較早時回應萊益斯雅丁的言論說:“要我道歉,也要給我一個道歉的點。如果你可以指出並證明我的 歌詞犯法了,我願意道歉,因為那是做錯東西;但我卻不會因為強權壓迫而道歉,這樣就是大人欺負小孩了。”

No comments:

Recent Comments

sponsorship